<$BlogRSDUrl$>

30.8.03

Kulturminister 

Det må vel til eit apropos til Kulturmeldinga her òg. Rett nok har eg ikkje lese meldinga (ikkje eg heller; eg har ei utrygg kjensle av at det gjeld fleire av kommentatorane. Men ein har jo pressemeldinga). Heldigvis reklamerer NRK med at dei gjev deg "alt om kulturmeldinga" her. Eg noterer meg at sakprosa på nynorsk må vere noko av det mest politisk korrekte å sysle med for tida.

Frå sak til person: Det er stritt å vere kulturminister. Vår helt Elias Blix hadde og den rolla, i Johan Sverdrup si regjering frå 1884 til 1888. Men den tidas Valgerd Svarstad Haugland var likevel kollegaen og rivalen hans, Jakob Sverdrup, som hadde jobben i 1885-1886 (medan Blix var norsk statsråd i Stockholm), og som tok over etter han da han forlet regjeringa i 1888.

Ein vestlandspietist som kulturminister. Den gongen som no framkalla det allergiske reaksjonar hjå dei kultiverte i hovudstaden. Nevø Sverdrup gjekk gjerne under nemninga "den lille sort-gule intrigant." Den har ingen enno nytta om Valgerd.

Tilhøvet mellom Blix og Jak. Sverdrup skal skaffe meg ein del hovudbry. Det biletet som vart skapt alt i samtida, var at den siste var opphav til mest alle gode og dårlege initiativ som den første deretter fekk ansvaret for å setje i verk: Skolelov-kommisjon, Kielland-sak, sokneråds-sak .... Eg trur Blix har fått meir kjeft og mindre ære enn rimeleg er, men vi får sjå - neste år.

Send ein kommentar.
# lagt inn 30.8.03 0 kommentarar
Skriv ein kommentar
Send innlegget til nokon du kjenner

Kommentarar:

Skriv ein kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?