<$BlogRSDUrl$>

11.9.03

Dagens Blix 

Min Heimstad i det Høge er, / Til Himmels stend mi Lengsla.
Vel veit eg, at min Heimveg ber / Igjenom myki Trengsla.
Men Jesus fyre drog, / Det er meg evig nog.
Eg er hans Fylgjesvein, / Di gjeng eg utan Mein.
Ved honom skal eg sigra.

-------------------------------
Nokre Salmar, gamle og nye II, Christiania: Det norske Samlaget, 1870

Den tredje og siste av salmane under overskrifta "Trengsla og Trøyst" er ein originalsalme, til tonen "Vor Gud han er saa fast en Borg."

Veg- og vandringsmotivet, pilegrimen på veg mot det himmelske målet, er ein klassisk salme-topos. Så ofte som Blix nyttar det, må det liggje noko meir her enn som så, noko djupt personleg. Men det er vanskeleg å trekkje slutningar frå verk til liv. Egil Elseth si slutning (Elias Blix: Verk og virke, s. 182) må i alle høve avsannast:
Ikkje så underleg at den kristne framtidsvona melder seg. Blix var ein gamal mann då han skreiv denne salmen, og tanken på det som skulle koma når "Stormen stilna" (uttrykket førekjem i vers 3, AA), gjev han mot til å gå pilegrimsvegen.

På det tidspunktet Nokre Salmar II kom ut, var Blix ein nyforlova mann i sin beste alder, midt i trettiåra.

Send ein kommentar.
Gårsdagens Blix.
# lagt inn 11.9.03 0 kommentarar
Skriv ein kommentar
Send innlegget til nokon du kjenner

Kommentarar:

Skriv ein kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?