<$BlogRSDUrl$>

12.9.03

Dagens Blix 

Ein Saknad saar eg heve røynt: / Min Gud sitt Andlit heve løynt,
Eg einsam gjeng i Villa.
Kor er daa Livet audt og turt, / Naar du, min Gud, vil ganga burt!
Mitt Hjarta lid so illa, / Du eine kann det stilla!

-------------------------------
Nokre Salmar, gamle og nye II, Christiania: Det norske Samlaget, 1870

Overskrift: Saknad. Sterk salme om eit klassisk tema: Anfektinga, opplevinga av at Gud er langt borte. Salmen er rik på metaforar, mange av dei bibelske (eg anar at det kan gjelde fleire enn dei eg kjenner att; Blix overgår meg i bibelkunne). Ein detalj, frå vers 3: "Eg stirer ut i aude Rom / Og høyrer berre Toreljom / Og ville Stormar dura." Stormen er ein ikkje spesielt original metafor for motgang og vanskar i eit menneskeliv. Men at stormen durar, seier berre ein som faktisk veit korleis det meteorologiske fenomenet høyrest ut. Vel, vi får ha med den obligatoriske åtvaringa mot for tette koblingar mellom liv og verk, i dag frå Reidar Bolling (s. 31):
Det er sagt at Elias Blix vart gripen av vekkinga i Tromsø, og nokre vers frå adventsalmen "Ein saknad sår eg heve røynt" er nytta til å underbyggje denne påstanden. Det er eit mistak.

Send ein kommentar.
Gårsdagens Blix.
# lagt inn 12.9.03 0 kommentarar
Skriv ein kommentar
Send innlegget til nokon du kjenner

Kommentarar:

Skriv ein kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?