<$BlogRSDUrl$>

10.3.04

Dagens Blix 

Av brev frå Elias Blix til Johan Amundsen 11.09.1863 (NBO, Ms. fol. 688):
Jeg var ivaar hos flere Instru[m]entmageere, men Ingen kunde gjøre noget med Dine [B]riller, da de ej havde No. opgivet; jeg blev da fordetførste kjed af hele Grejen; jeg opgav det hele og tænkte flere Gange paa at gaa hen til Dybwad og abonnere paa "Gammelt og Nyt"; men det bliv lidt efter lidt udsat. Tiden gik, og saa rejste jeg paa Landet i Ferierne. Da jeg for kort Tid siden kom herind igjen, traf jeg en anden Instrumentmager (Enger), som efter min Beskrivelse troede at skjønne omtrent, hvad No. det maatte være (No. 12). Jeg bad ham da gjøre et Par, og her har Du dem. Hvis de nu ikke skulde passe til Dine Øyne, kan Du sende dem tilbage; jeg er selv meget nærsynt, og de indlagte Briller passer mig meget godt. Saa jeg kan beholde dem, ifald Du ej kan bruge dem; men saa maa Du nøyagtigt opgive, enten de er for stærke eller for svage (for Ex. om Du ikke ser bedre med dem end med blottet Øie, eller om Du ser altfor godt, saa at det svier i Øynene osv.).
Gårsdagens Blix.
Send ein kommentar.
# lagt inn 10.3.04 0 kommentarar
Skriv ein kommentar
Send innlegget til nokon du kjenner

Kommentarar:

Skriv ein kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?