<$BlogRSDUrl$>

11.5.04

Dagens Blix 

Leipzig, 12te Maj 1872.

Kjære Mor!

Du længes vel, kan jeg tænke, efter at høre hvordan det staar til med Emma-Barnet vort, og jeg vil derfor strax begynde med at fortælle, at Alt gaar særdeles godt. Tænk, idag har hun for første Gang været oppe et Par Timer ved Middagstid og spiste den "Barselsuppe", som Frøken Wappler (en Kusine af Fru Pöschel) havde kogt i Dagens Anledning. Det var i Førstningen, som om Benene ikke rigtig vilde bære hende; men det gik dog over Forventning, da hun først havde øvet dem lidt, og hun kunde nok siddet længer oppe, men jeg syntes, det var bedst at være saa forsigtig som muligt, – saa fik vi hende da til Sengs igjen og nu sover hun en god liden Middagslur. Den Lille er ogsaa falden i Søvn, Vaagekonen er gaaet hjem for at spise, og jeg vaager over begge Børnene mine; det er det kjæreste Arbejde, jeg nogensinde har udført! Gutten er idethele roligere og sover langt mere regelmæssig end før, saa at Mama kan faa den nødvendige Ro.
---------------------
Brev frå Elias Blix til Marie Saxen Hansen, Universitetsbiblioteket i Bergen Ms. 1857a

Gårsdagens Blix
Send ein kommentar.

# lagt inn 11.5.04 0 kommentarar
Skriv ein kommentar
Send innlegget til nokon du kjenner

Kommentarar:

Skriv ein kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?