<$BlogRSDUrl$>

28.5.04

Høgsong 

Norsk Litteraturfestival (Sigrid Undset-dagane) på Lillehammer i dag:
18:00 INGER ELISABETH HANSEN: JEG VELGER MEG SALOMOS HØYSANG
Da Inger Elisabeth Hansen utga diktsamlingen I rosen i 1993 brukte hun Salomos høysang som undertekst. Når nå Brageprisvinneren er med i en gruppe av forskere som skal revidere oversettelsen, oppdager hun stadig nye lag i en av bibelens mest poetiske tekster. Eller som Inger Elisabeth Hansen selv sier: Jeg oppdager et land jeg ikke selv har sett, som tydeliggjør det jeg selv holder på med.
Inger Elisabeth Hansen er for tida, saman med Hans Johan Sagrusten og Torleif Elgvin, ansvarleg for å revidere omsetjinga av dei poetiske tekstane i Bibelselskapet si utgåve av det gamle testamentet.

Send ein kommentar.
# lagt inn 28.5.04 0 kommentarar
Skriv ein kommentar
Send innlegget til nokon du kjenner

Kommentarar:

Skriv ein kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?