<$BlogRSDUrl$>

12.5.04

Økonomien 

Brev frå Elias Blix til Marie Saxen Hansen, 19.05.1872 (framhald)
P. S. til Hans. Kjære Hans! Jeg nødes nok til at gjøre Brug af Dit venlige Tilbud engang i Vinter om at laane mig nogle Penge; jeg troede rigtignok jeg skulde have klaret mig til Udgangen af Juni; men den sidste Tid har trodset alle Beregninger, og Pengerne hagle daglig ud, saa jeg frygter for, det er saa vidt, at jeg klarer Maj. Jeg maa derfor allerede nu bede om Din Assistance. For at være sikker, tror jeg at maatte bede om 150 Spdl. Kan Du ikke saa Meget, saa laan mig hvad Du kan og vær saa snild at kjøbe derfor hos Heftye Akkredition lydende paa mit Navn til Vetter & Co. i Leipzig. Kan Du gjøre dette saa snart som muligt, vil jeg være Dig usigelig forbunden, og jeg vil gjøre min yderste Flid for snarest muligt at betale Dig det igjen. Det er rigtignok et stort Offer, jeg kræver af Dig; men jeg ved Du vil gjøre Dit Bedste. Lad mig i ethvert Falt strax faa høre dit Svar. Og vær saa venligst hilset fra

Din
Blix.

Send ein kommentar.
# lagt inn 12.5.04 0 kommentarar
Skriv ein kommentar
Send innlegget til nokon du kjenner

Kommentarar:

Skriv ein kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?