<$BlogRSDUrl$>

9.1.06

Garborg-tap? 

Eg er i Stavanger i dag, sensur i hebraisk ved Misjonshøgskolen, hyggeleg besøk hos Magnar Kartveit, som også er bibelomsetjarkollega. Mindre hyggeleg er storbrannen på Bryne natt til sundag. Stavanger Aftenblad melder mellom anna:
Garborg-arv borte?
Gamle dokumenter og bilder som skulle plasseres i det planlagte Garborg-senteret kan ha gått tapt i storbrannen.

BRYNE: I så fall vil en viktig del av dokumentasjonen over Jærens store dikter være borte for alltid.

- Jeg aner ikke hvordan det har gått med alt som var i butikken. Jeg frykter det verste. Trolig er nesten alt ødelagt, sier Margrethe Øgård Orre.

Hun eier og driver bokhandelen Orre Libris, nabohuset til Tjemsland.
---
Opp gjennom årene har eierne samlet stoff, bilder og gjenstander som har tilknytning til Arne Garborgs liv og forfatterskap.

- Jeg skjønner ikke at jeg ikke har fått plassert disse klenodiene i safen på rådhuset for lenge siden. Nå kan det være for sent, sier hun.
Les meir.
# lagt inn 9.1.06 0 kommentarar
Skriv ein kommentar
Send innlegget til nokon du kjenner

Kommentarar:

Skriv ein kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?